خانه / افغانستان / امریکا میررحمان رحمانی و پسراش را تحریم کرد

امریکا میررحمان رحمانی و پسراش را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده اعلام کرده که میررحمان رحمانی، رییس مجلس نماینده‌گان پیشین و اجمل رحمانی پسرش را تحریم کرده است.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده امریکا شامگاه (دوشنبه، ۲۰ قوس)، در بیانیه‌ای اعلام کرده که میررحمان رحمانی، رییس مجلس نمایندگان در حکومت پیشین افغانستان، وپسرش اجمل رحمانی به دلیل ارتکاب «فساد فراملی» به فهرست افراد تحت تحریم‌ این وزارتخانه افزوده شده‌اند.

در اعلامیه‌ای این وزارتخانه آمده است که رحمانی‌ها ازطریق شرکت‌هایی که در افغانستان تاسیس کرده بودند، مرتکب فساد مالی پیچیده‌ای شدند که به اختلاس میلیون‌ها دالر از قراردادهای دولت امریکا منجر شد که برای حمایت از نیروهای نظامی حکومت پیشین افغانستان تنظیم و منعقد می‌شد.

بر اساس این بیانیه، میررحمان رحمانی و پسرش از طریق ۴۰ سازمانی که در افغانستان ایجاد کرده بودند، قراردادهای مزبور را می‌گرفتند و در روند اجرای این پروژه‌ها، میلیون‌ها دالر اختلاس ‌کردند.

براساس اعلامیه‌ی وزارت خزانه‌داری امریکا، رحمانی‌ها پس از راه‌یافتن به پارلمان افغانستان، از موقعیت‌های رسمی‌شان برای تداوم سیستم فساد شان استفاده کردند.

وزارت خزانه‌داری امریکا تصریح کرده است که بر‌اساس و اجرای قانون پاسخ‌گویی حقوق بشر جهانی و عاملان نقض جدی حقوق بشر و فساد در سراسر جهان را هدف قرار می‌دهد.

گفتنی است که تا کنون رحمانی در این مورد ابراز نظر نکرده است.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*