خانه / منطقه و جهان / امریکا، کانادا و بریتانیا از شهروندانش خواسته تا هر چه زودتر اوکراین را ترک کنند

امریکا، کانادا و بریتانیا از شهروندانش خواسته تا هر چه زودتر اوکراین را ترک کنند

پس از آن که تنش ها در سرحد روسیه و اوکراین افزایش یافته است. امریکا، کانادا و بریتانیا از شهروندان خود خواسته که هر چه عاجل خاک اوکراین را ترک کنند.

به گزارش آناتولی، وزارت امور خارجه ی کانادا امروز شنبه (۲۳دلو) فرمان خروج شهروندان خود از اوکراین را به دلیل افزایش تهدیدات روسیه و خطر درگیری احتمالی مسلحانه داده است.

این وزارت افزوده است که فعالیت های دیپلماتیک کشورش در اوکراین همچنان ادامه خواهد داشت، اما ممکن این فعالیت ها به شدت محدود شود.

 وزارت خارجه ی بریتانیا نیز در جدیدترین توصیه ی مسافرتی خود خطاب به شهروندان این کشور نوشته؛ هنوز که وسیله های نقلیه در دسترس هستند، اوکراین را ترک کنید.

طبق گزارش ها جیک سالیوان مشاور امنیت ملی شامگاه جمعه نیز به تمامی شهروندان امریکایی هشدار داد که در ظرف ۲۴ یا ۴۸ ساعت آینده خاک اوکراین را ترک کنند.

در همین حال جوبایدن رییس جمهور امریکا در مصاحبه ای با شبکه ی ان بی سی گفته: «شهروندان امریکا باید همین حالا اوکراین را ترک کنند. این طور نیست که با  یک سازمان تروریستی طرف باشیم. طرف حساب ما یکی از بزرگترین ارتش های دنیا است. وضعیت بسیار متقاوتی است و اوضاع ممکن است خیلی سریع به هم بخورد.»

این نگرانی کشورها در حالی مطرح می شود که روسیه بارها اطمینان داده که قصد حمله به اوکراین را ندارد. اما غرب باور دارد که روسیه قصد حمله بر اوکراین را دارد و به همین سبب برخی از کشور ها در سرحد با اوکراین نیرو و تجهیزات نظامی ارسال کرده اند.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*