خانه / افغانستان / الله داد فدایی به عنوان فرمانده پولیس لغمان گماشته شد

الله داد فدایی به عنوان فرمانده پولیس لغمان گماشته شد

الله‌داد فدایی، فرمانده پیشین ولایت میدان وردک، به‌حیث فرمانده جدید پولیس لغمان تعیین شده‌است.

شفیع‌الله افغان‌یار، سخن‌گوی فرماندهی پولیس لغمان امروز (چهار‌شنبه، ۲۷ حوت) به رسانه‌ها گفته‌است که آقای فدایی رسما به عنوان فرمانده پولیس لغمان مقرر شده‌است.

دو روز قبل، وزارت داخلهٔ کشور طی مکتوبی که از سوی محمد مسعود اندرابی، وزیر امور داخلهٔ کشور و رییس‌جمهور غنی به امضا رسیده بود، تبدیلی آقای فدایی را از فرماندهی پولیس میدان وردک به فرماندهی پولیس لغمان پیشنهاد کرده بود.

در این مکتوب آمده است: « الله‌داد فدایی فرمانده پیشین پولیس میدان‌وردک را با در نظر داشت خدمات شایسته‌اش در بست مل پاسوال به‌حیث فرمانده پولیس ولایت لغمان پیشنهاد می‌داریم.»

این در حالی‌ست که نیروی‌های امنیتی به تاریخ دهم دلو سال جاری به رهبری آقای فدایی بالای معترضان تیراندازی کرده بودند و در جریان این تیراندازی‌ها، ۱۱ تن کشته و ۳۱ تن دیگر زخم برداشته بود.

کشته شدن این معترضان از سوی نیروی‌های امنیتی به رهبری الله‌داد فدایی، سبب شد تا وزارت داخله کشور وظیفه‌ای آقای فدایی را به حالت تعلیق در آورد و او را به سارنوالی معرفی کند.

در همین‌حال وزیر امور داخله کشور در یک نشست خبری اظهار داشت که الله‌داد فدایی با شماری از نیروهای امنیتی در قضیه‌ای بهسود دست دارند و پرونده‌ای آنان را به سارنوالی فرستاده‌اند؛ اما لوی سارنوالی اعلام داشته بود که پروندهٔ الله داد فدایی را در پیوند به قضیهٔ بهسود، دریافت نکرده‌است

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*