خانه / منطقه وجهان / اسراییل هفته‌ آینده گفتگو های صلح با حماس را از سر می‌گیرد
حماس و اسراییل

اسراییل هفته‌ آینده گفتگو های صلح با حماس را از سر می‌گیرد

دفتر صدراعظم اسراییل روز جمعه، ۱۵ سرطان، گفته است که مذاکرات میان اسراییل و حماس هفته آینده از سر گرفته می‌شود.

این اظهارات دفتر بنیامین نتانیاهو پس از آن بیان شد که رییس استخبارات اسراییل از گفت‌وگو‌های دوحه، پایتخت قطر، به کشورش بازگشت.

با این حال، دفتر نتانیاهو همچنین گفته است که اختلافات میان دو جناح هنوز در مورد توافق برای آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها وجود دارد.

اسراییل گفته است که مذاکرات به منظور توافق میان دو جناح پس از آن از سرگرفته می‌شود که حماس پیشنهاد صلح خود را با تعدیلات ارایه کند.

سخنگوی گروه حماس گفته است که تعدیلاتی ارایه‌شده در پیشنهاد ایالات متحده، با «پاسخ مثبت» میانجی‌گران مواجه شده است. اما مقامات حماس گفته‌اند که موقف اسراییل تا حالا در این مورد روشن نیست.

میانجی‌گران قطر، مصر و ایالات متحده از ماه‌ها به اینسو برای توافق آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها کار کرده‌اند. نظریاتی که حماس در این هفته ارایه کرده، شامل توافق سه مرحله‌ای است که بایدن در اواخر ماه می سال روان پیشنهاد کرد.

صحبت در مورد از سرگیری مذاکرات در حالی مطرح شده است که به گفته مقامات فلسطینی، در حملات اسراییل هفت فلسطینی در شهر جنین واقع در کرانه غربی کشته شدند. اردوی اسراییل گفته است که این افراد در جریان «فعالیت ضد تروریزم» کشته شده‌اند.

درباره Saima Kakar

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*