خانه / افغانستان / ارگ: گفت‌وگو های بین افغانان پیش‌رفتی نداشته است

ارگ: گفت‌وگو های بین افغانان پیش‌رفتی نداشته است

سخن‌گوی ارگ ریاست جمهوری می‌گوید که روند گفت‌وگو های میان افغانان هیچ پیش‌رفتی نداشته و گروه طالبان با گذشت هر روز بهانه تراشی می‌کنند.

صدیق صدیقی، سخن‌گوی ارگ روز گذشته (چهارشنبه پنجم قوس) در نشست خبری گفت که پیش‌نهاد که گروه طالبان داده اند مخالف منافع ملی و قانون اساسی کشور است.

آقای صدیقی افزود که با وجود این‌که جامعه جهانی به صلح در کشور تاکید کرده، گروه طالبان یگانه گروهیست که مخالف روند صلح در افغانستان است.

وی می‌گوید که گروه طالبان مسوول بن‌بست روند گفت‌وگو های صلح است.

صدیقی در ادامه افزود که جرگه مشورتی صلح و قانون اساسی کشور چهارچوپ مذاکره را برای هییت گفت‌وگو کننده صلح افغانستان مشخص کرده است و هیچ کسی نمی‌تواند آنرا نادیده بگیرد.

بیش‌تر از دو ماه از آغاز گفت‌وگو های میان افغانان در دوحه‌ای قطر می‌گذرد و تاکنون دو طرف نتوانسته اند که کارشیوه مذاکرات میان افغانان را نهایی بسازند هم‌زمان با طولانی شدن این روند جنگ در کشور نیز افزایش چشم‌گیری داشته است.

چند روز پیش نیز مایک پمپییو، وزیر خارجه آمریکا برای شکستن بن‌بست گفت‌وگو ها در قطر با نمایند‌گان گروه طالبان و حکومت افغانستان دیداری داشت.

آقای پمپییو پس از آن دیدار گفت که صلح خواست مردم افغانستان است و باید برای تامین صلح در افغانستان تلاش های جدی صورت گیرد.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*