خانه / افغانستان / اجلاس امروز ناتو؛ رأی‌زنی روی ماندن یا رخت بستن از افغانستان
رویداد نیوز

اجلاس امروز ناتو؛ رأی‌زنی روی ماندن یا رخت بستن از افغانستان

سفارت ایالات متحده‌ی امریکا در کابل، به تازگی توزیع ویزای خود به متقاضیانش را متوقف کرده است. هرچند این سفارت دلیل توقف این روند را گسترش بیش از حد ویروس کرونا عنوان کرده؛ اما این خبر، متقاضیان ویزای ویژه‌ی مهاجرت را نگران کرده است.

قرار است امروز دوشنبه (۲۴جوزا)۱۴ جون، نشست سران ناتو در بروکسل برگزار شود. انتظار می‌رود، در این نشست، سیاست این سازمان برای یک دهه‌ی آینده ترسیم شده و نقشه‌ی راه‌شان تا سال ۲۰۳۰ مشخص شود.

جلسه‌ی امروز دوشنبه، اولین اجلاسی سران ناتو خواهد بود که جو بایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده‌ی امریکا، به عنوان رییس‌جمهور در آن شرکت خواهد کرد.

رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه یکی دیگر از رییس جمهورانی خواهد بود که در این نشست شرکت می‌کند و انتظار می‌رود که یکی از موضوعات مورد بحث در این نشست، مسئله‌ی جنگ و صلح افغانستان باشد.

برخی از رسانه‌های بین‌المللی، گزارش داده اند که ناتو در این نشست در کنار تصمیم‌های مهم دیگر، در مورد جایگاه افغانستان در سیاست یک دهه‌ی آینده‌ی‌اش نیز، تصمیم خواهد گرفت.

برخی از آگاهان، می‌گویند که احتمال این هم وجود دارد که ناتو در این نشست با افغانستان خداحافظی کند. به گفته‌ی این آگاهان، تنها نگرانی متحدان ناتو، امنیت سفارت‌خانه‌ها، مسیرهای ترانسپورتی به ویژه فرودگاه‌ها است.

از سوی هم آگاهان صلح و جنگ، می‌گویند که در نشست امروز، متحدان اروپایی و کانادایی، از جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا که کشورش رهبری این خروج را به عهده دارد، خواهند پرسید که چه طرحی برای امنیت سفارت خانه‌ها، مسیرهای ترانسپورتی و به ویژه فرودگاه‌ها در افغانستان دارد.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*