خانه / افغانستان / اتحادیه اروپا: مرگ الظواهری شک‌های زیادی را در مورد ارتباط طالبان با تروریزم بیشتر می‌سازد

اتحادیه اروپا: مرگ الظواهری شک‌های زیادی را در مورد ارتباط طالبان با تروریزم بیشتر می‌سازد

توماس نیکلاسون، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغاسنان می‌گوید که هفته گذشته طالبان در کنفرانس بین‌المللی تاشکند در مورد افغانستان برای جلب حمایت کشورها و سازمان‌های جهانی ادعا کردند که کنترول کامل بر خاک افغانستان دارند.
نیکلاسون در ادامه افزود، که در کنار این ادعا آنان بار دیگر به تعهدات خود مبنی بر اینکه افغانستان به پناهگاه امن تروریست‌ها مبدل نخواهد شد، تاکید کردند.
وی تصریح کرد، که قتل ایمن‌الظواهری رهبر شبکه القاعده در کابل توسط ایالات متحده، شک‌ها و بی‌باوری های را بر این تعهدات بیشتر می‌سازد.
وی تصریح کرده است، که آیا طالبان در این خصوص اطلاعات نداشت، ناتوان بود و یا هم نخواستند در برابر رهبر القاعده اقدام انجام دهند؟
با این حال نیکلاسون خاطر نشان کرده است، که طالبان در کنفرانس تاشکند همچنین به ایجاد نمودن دولت فراگیر و احترام به حقوق بشر نیز تاکید کردند. وی در ادامه با بیان این پرسش واضح کرد، که آیا طالبان توانایی تحقق و برآورده‌ شدن این اهداف را به مردم افغانستان دارند؟
این در حالی است که امریکا به روز یک‌شنبه هفته جاری در کابل از طریق طیاره بی سرنشین رهبر شبکه القاعده را از بین برد. با این حال پس از اعلان کشته شدن الظواهری جک سالیوان، مشاور امنیت ملی امریکا اعلام کرد که اعضای مهم حقانی از موجودیت الظواهری در کابل آگاه بودند.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*