خانه / افغانستان / اتحادیه اروپا: با وجود جنگ در اوکراین، طالبان زیر نظر است

اتحادیه اروپا: با وجود جنگ در اوکراین، طالبان زیر نظر است

به ادامه تلاشی‌های خانه به خانه و انتقاد مردم از این عملیات‌ها، همزمان اندریاس وان برانت، نماینده‌ی اتحادیه اروپا در کابل از طالبان خواسته است که تلاشی خانه به خانه را هر چه زودتر متوقف کنند.
نماینده‌ی اتحادیه اروپا خطاب به طالبان گفته است.«با وجود جنگ پوتین در اوکراین، شما را زیر نظر داریم.»
آقای برانت دیرز یک‌شنبه ( ۸ حوت) در رشته توییتی نوشته است که آزار، تلاشی خانه به خانه، دستگیری و خشونت علیه مردم و زبان یک جنایت است،‌ باید فورا متوقف شود.
نیروهای امنیتی طی چند روز اخیر عملیات تصفیوی را در مرکز و ولایات آغاز کرده اند. این تلاشی‌های با اعتراض شماری از شهروندان در مرکز و ولایات به همراه بوده است.
تصاویر که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود نشان می‌دهد که نیروهای امارت اسلامی حتا صندوق لباس‌های زنانه را تلاشی کرده و قفل دروازه‌ها را شکستانده است.
در همین حال ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی دیروز طی یک نشست خبری بیان کرد که این تلاشی خانه به خانه بهر امنیت بهتر تاجران، شهروندان راه ادازی شده است. از سوی دیگر وی افزود که تلاشی خانه به خانه با مشوره ملا امامان مسجد، وکیل گذر با حضور پولیس زنان انجام می‌شود. مجاهد گفت: «اگر چنین به پیش نرفت شما می توانید با منصوبین پولیس در تماس شوید.»
سخنگوی امارت اسلامی به تمامی نیروهای امنیتی هشدار داد که این علمیات با احتیاط انجام شود و هیچ سرباز حق ندارد به وسایل خانه مردم از جمله بکس و الماری دست بزنند.

درباره خبرگزاری رویداد

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*