خانه / منطقه و جهان / پرتاپ یک موشک با ۹ ماهواره به مدار زمین در جاپان

پرتاپ یک موشک با ۹ ماهواره به مدار زمین در جاپان

سازمان فضایی جاپان اعلام کرد که روز سه‌شنبه یک موشک کوچک و ارزان قیمت با نام «اپسیلون» را با موفقیت به فضا پرتاب کرده و ۹ ماهواره را در مدار زمین قرار داده است.

موشک اپسیلون-۵ حدود ساعت ۱۰ صبح روز سه شنبه از مرکز فضایی اوچینورا در کاگوشیما در جنوب غربی پرتاب شد این پرتاب در ابتدا برای اکتبر برنامه ریزی شده بود اما به دلایل فنی پرتاب سه بار به تعویق افتاد.

این موشک که ۲.۶ متر قطر و ۲۶ متر طول و ۹۶ تن وزن دارد، ۹ ماهواره را حمل کرد که بیشترین تعداد برای یک ماموریت با استفاده از موشک اپسیلون است.

یکی از این ماهواره‌ها که توسط صنایع سنگین کاوازاکی توسعه یافته است، یک سفینه نمایشی است که برای جمع‌آوری زباله‌های فضایی طراحی شده است.

ماهواره دیگری به طور مشترک توسط ۱۰ موسسه فنی ملی توسعه داده شد و فناوری جدیدی را به نمایش می گذارد که امکان بررسی امواج رادیویی طبیعی ساطع شده از مشتری را فراهم می کند.

جاکسا یا همان آژانس فضایی ژاپن آخرین بار در ژانویه ۲۰۱۹ یک اپسیلون را پرتاب کرد و هفت ماهواره را به فضا فرستاد.

موشک های سری اپسیلون از سوخت جامد استفاده می کنند که زمان کمتری برای بارگیری روی موشک نسبت به پیشران مایع می برد. به گفته جاکسا، فناوری هوش مصنوعی آن برای کاهش هزینه های نیروی کار و راه اندازی طراحی شده است.

درباره سعید مسافر

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*